Klachtenreglement

Hoe gaan we in onze praktijk om met klachten? Wat kun je doen als je ergens niet tevreden over bent? Lees verder als je meer wilt weten over onze klachtenregeling.

Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen, je geruststellen of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt. We maken graag een afspraak voor een gesprek.

Hulp nodig bij het melden van je klacht?

Voor hulp bij het indienen van een klacht, kun je contact opnemen met de afdeling Informatie en Klachtenopvang van Zorgbelang. Zij kunnen je meer vertellen over je rechten en adviseren je graag. Verder kunnen ze hulp aanbieden bij het schrijven van een klachtenbrief of om het gesprek met je hulpverlener aan te gaan. Kijk voor meer informatie www.zorgbelang-nederland.nl

Als we er samen niet uitkomen? De bemiddelaar

We hopen natuurlijk dat het niet zover komt, maar het kan gebeuren dat we er samen niet uitkomen. We kunnen ons dan samen wenden tot een bemiddelaar. Dat is een ‘onpartijdig’ iemand die ons helpt om samen een oplossing te zoeken. Daar is hij of zij speciaal voor opgeleid. Het doel van de bemiddelaar is het vertrouwen tussen jou en ons te herstellen. 



U kunt zich dan melden bij de klachtenfunctionaris van het centraal bureau klachtenmanagement
U kunt kunt ook rechtsstreeks contact op nemen: 
De klachtenfunctionaris is van maandag tot en met vrijdag (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur)
telefonisch te bereiken op het nummer 088 - 024 51 23. U kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.
Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Mocht de klachtenfunctionaris niet slagen in een goede afhandeling dan kunt u terecht bij de De geschilleninstantie Verloskunde

Voor hulp bij het opstellen van uw klacht kun je terrecht bij het adviespunt Zorgbelang. Dit is een onafhankelijk bureau voor hulp bij klachten.

volledige tekst van de klachtenregeling verloskunde KNOV